Kuka vastaa ?

perjantai 8. helmikuuta 2013

#118 Hei me laihdutaan!

Facebook-päivitys tänään: Fb:n mukaan kaverit näkyy lähtevän ryypylle vklopun kunniaks, mut me käytiin romanttisella perjantaipitsalla ja kohta unta kaaliin että jaksaa vielä huomisen painaa duunia ja sitten pyhitetty treeni- ja koulutehtävien tekopäivä - sunnuntai

No ei me nyt oikeesti laihduttamaan ruvettu. Hommahan on niin, että joulun jälkeen on kunto mennyt sen verta alas päin meikäläisellä, että on vihdoin aika ottaa ihteään niskasta kiinni ja laittaa lihakset töihin. Tavoitteena siis tosiaan kiinteyttää ja saaha vähän kroppaan jotain voiman hiventä, että jaksaa sitten opistollakin nuorten hepojen kanssa taistella. Otetaan nyt Saran kanssa terveellisempi ruokavalio käytäntöön eli herkut reilusti vähemmälle ja pupunruoka kehiin. Tosin pupunruokaan jos nyt takerrutaan niin sitähän olen tässä vuoden päivät jo syönyt kun en tuota punaista lihaa syö laisinkaan..
Täällä tosin on hankala pitää monipuolista ja vähähiilihydraattista ruokavaliota yllä, koska emme paljoakaan tiedä paikallisista ruuista joten turvalliset riisi, pasta, paahtoleipä ja pitsa ovat lähellä sydäntä.. Toki fyysistä työtä tehdessä niitä kaloreita sitten kuluukin reippaasti, mutta pääasiassa vähennämme kaikista ylimääräisyyksistä, kuten suklaasta, karkeista, sipseistä ja muusta shaissesta.
Salille emme uskalla täällä vieraalla maalla mennä, mutta odotan innolla, että pääsen kotiin, sillä sielä odottaa 3 viikon loma ja aijon ottaa siksi aikaa jäsenyyden Pirkkalasta salilta. Saleilua on sitten mukava jatkaa opiston tutulla ja turvallisella salilla. Täällä tosiaan on töiden jälkeen voimavarat aina todella nollilla kun ollaan about 10h pyöritty tallissa ja pihalla töissä joka sattuu olemaan siistin sisätyön lisäksi myös suhteellisen fyysistä hommaa. Mutta meillähän on yksi päivä viikossa vapaata ja silloin on sitten aikaa treenailuille. Suunnitelmissa tällekin sunnuntaille olisi ainakin lenkkeilyä, joka vaikuttaa kivasti kaikkiin lihasryhmiin omalla tavallaan. Mikäli tuon toverini kipeä polvi on lakannut reistailemasta (tätä vaivaa näemmä muillakin kuin minulla). Sitten perus vatsalihakset, punnerrukset ym ovat aina mukavaa ja iisiä puuhaa. Ainahan voi käydä vaikka tallissa nostelemassa purupaaleja jos sille päälle sattuu! 
Asetin itselleni sitten vielä suht' varman motiivin. Pelkästään se, että näyttää hyvältä olisi minulle ehkä tarpeeksi, mutta pitääkseni pääni tässä systeemissä, suunnittelin vähän repäiseväni ja käyn ottamassa Suomeen palattuani napakorun, joten vatsan pittää olla kunnossa! How simple is that!
Nyt pitää sitten vaan pitää pahat tavat kurissa ja repiä ihtestä voimaa vielä senkin jälkeen kun se on loppunut ja priorisoida vapaa-ajan asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen.


Palé pieni tammikuussa 2012




Kaikkeen pystyy kun vaan on asennetta!


Ja asennettahan saa kun on sopivat motiivit ja pitää tavotteet järkevissä, mutta innostavissa asteissa. Asenne ja positiivisuus kulkee tietenkin käsi kädessä ja ne saadakseen pitää ainoastaan haluta jotakin asiaa tarpeeksi paljon. Asenne on ollut mulle aina tosi tärkee asia: Sillon kun lähden johonkin juttuun mukaan, oon messissä täysillä ja teen aina parhaani loppuun asti.

 Tämä pätee hyvinkin pitkälle myös heppahommissa. Tajusin oikeastaan tämän koko asian vasta viime joulun tienoilla, kun olin ekalla harjoittelujaksollani. Asian tiedostaminen tosin vaikutti tähän vain positiivisesti ja tsemppasin vielä lisää. On kiva saada hyvää palautetta kun työtkin on tehty kunnolla!


Kiitos jos/kun jaksoit lukea pätemisiäni ja "elämän ohjeita"! Kerrothan mielipidettä tästä hieman erilaisesta postauksesta? 


-Palé


1 kommentti:

  1. Hyvä postaus:) Kiva kuulla,että sulla on hyvä motiivi ja kaikki muutenkin kohillaa.. Niin,siellä ulkomailla ei nyt ehken ole kauheesti semmosta yhtä terveellistä roukaa kun täällä Suomessa,mutta mistäpä minä sitä tietäisin :D Hyvä kuva oli postauksessa mukana ja oli mielekästä lukea sinun tutta tekstiä taas :_) mutta TSEMIÄ ja muutenkin iloista viikonlopun viettoa sinne suuntaan täältä Suomesta:)

    VastaaPoista